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井上 雅之 (いのうえ まさゆき) |
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1951 | 福井県敦賀市に生まれる/1978 多摩美術大学絵画科油画専攻卒業 |
1980 | アートスチューデンツリーグに学ぶ(ニューヨーク) |
[主な個展] | |
1981 | 福井県立美術館展示室 福井/1985 ギャラリー葉 東京/1998 ギャルリークリヨン 東京 |
2000 | ギャラリー銀座汲美 東京/23ギャラリー 東京/2001・05 ギャラリーヒラワタ 神奈川 |
2002 | 庭園ギャラリー櫻守 さいたま/紙司柿本 京都/2004 ギャラリーテムズ 東京/K’sギャラリー 東京 |
2007 | ギャラリーf分の1 東京/日仏会館エントランスホール 東京/2008・10・13 ギャルリーヴェルジェ 神奈川 |
2009 | Shonandai MY Gallery 東京/2012 Gallery SHIMIZU 横浜/2014 銀座井上画廊 東京 |
2016 | ギャルリーヴェルジェ(開廊21周年記念企画展) 神奈川/2017 なるせ美術座 東京 |
2021 | 井上雅之画集発行記念展 なるせ美術座 東京/2022 ウィリアム モリス 東京 |
2024 | なるせ美術座 東京 |
[主なグループ展] | |
1968 | 福井県総合美術展-福井放送賞受賞 福井 |
1978 | 環境と情緒展(箱崎ゼミ) 吉野ギャラリー 東京/第33回行動美術展 東京都美術館 東京 |
1979 | 土岡秀太郎追悼展 武生市民ホール 福井 |
1981 | 13人展 インターナショナルアートコンタクトギャラリー ニューヨーク |
1998 | ドイツ・オランダ・ベルギー美術賞展-銀賞受賞 ハッセルト・ベルギー |
1999 | Japan Now Art ’99 in Wien ハウス・ヴィトゲンシュタイン ウィーン/現代美術俊英展 ジ・アースミュージアム 東京 |
99-00・00-01・01-02・02-03・03-04 ギャラリーヒラワタ 神奈川 | |
2000 | 豊饒の海・現代美術の精鋭展 ギャラリーヴィンチ 群馬 |
2001・02・03 | 現代秀作作家展 ギャラリーボラン 千葉 |
2002 | 現代作家選抜展 K’sギャラリー 東京 |
2003 | 新世紀の顔・貌・KAO ―30人の自画像― 展 東京・石川・高知・愛知・北海道・神奈川 画廊巡回展/アーチスト達と汲美展 ギャラリー汲美 東京 |
2004 | CONTEMPORARY ART-和風空間- (岡田忠明・進藤裕代・中村寿生・森 竹巳・安田 淳・山本直彰・井上雅之) 銀座井上画廊 東京 |
2005 | 線をめぐる冒険展 (菊池武彦・黒崎俊雄・菅原健彦・井上雅之) ギャラリー汲美 東京 |
2006 | CONTEMPORARY ART -和紙 その多様な表現- (磯見輝夫・柴田忠文・田幸 稲・土屋範人・畠中陽一・吉永 裕・井上雅之) 銀座井上画廊 東京 |
青騎士 (川邊耕一・武田州左・中野浩樹・井上雅之) ギャラリー・アート・ポイント 東京 | |
2007 | ART HERE NOW展 (大塩紗永・土屋範人・Choi Ji Hyun・前澤妙子・松橋 孝・山崎純子・山崎 宏・井上雅之) 湘南台画廊 神奈川 |
Korea International Art Fair (KIAF) ソウル | |
2008 | Art Singapore 2008 シンガポール |
2011 | 沈黙の森 山脇ギャラリー 東京 |
2013 | 第3回おおたビエンナーレ2013 群馬 |
開廊19周年記念「浮(川邉耕一) ・透(井上雅之) ・韻(菊地武彦) ・奏(中野浩樹) 展」 コート・ギャラリー国立 東京 | |
2014 | MY duo 2014(高木彩・井上雅之) Shonandai MY Gallery 東京 |
2015 | 二人展「川邊耕一・井上雅之」 ギャラリー風蘭 浜松 |
2016 | それぞれのカ・タ・チ展 GALLERY SHIMIZU 横浜 |
2018 | FOUR VIEWS 4景展(中野浩樹・菊地武彦・達 和子・井上雅之) なるせ美術座 東京 |
2021 | 「夏」 (井上雅之・佐藤杏子・大森薫子・菊地武彦・尾形仮山・武田州左・矢成光生) 長亭ギャラリー 東京 |
*1985年から約10年間、雁皮紙による抽象表現(平面)を模索する。 | |
[収蔵] | |
モード美術館 ハッセルト・ベルギー
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雁皮紙
Masayuki INOUE |
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Biography | |
1951 | Born in Tsuruga City, Fukui |
1978 | B.F.A., in Oil Painting of Tama Art University |
1980 | Studied at The Art Students League of New York |
Selected Solo Exhibitions | |
1981 | Fukui Prefectural Museum of Art, Fukui/1985 Gallery Yo, Tokyo/1998 Galerie Crillon, Tokyo |
2000 | Gallery Kyubi, Tokyo/23 Gallery, Tokyo/2001・05 Gallery HIRAWATA, Kanagawa |
2002 | The Garden Gallery Sakuramori, Saitama/Kamiji Kakimoto, Kyoto/2004 Gallery Tems, Tokyo/K’s Gallery, Tokyo |
2007 | Gallery 1/f, Tokyo/Maison Franco-Japonaise, Tokyo/2008・10・13 Galerie Verger, Kanagawa |
2009 | Shonandai MY Gallery, Tokyo/2012 Gallery SHIMIZU Yokohama/2014 GINZA INOUE GAROU Tokyo |
2016 | The 21th Anniversary Exhibition, Galerie Verger, Kanagawa/2017 Naruse Bijutsu-Za,Tokyo |
2021 | Exhibition Commemorating the Publication of Masayuki INOUE Art Book, Naruse Bijyutsu-Za, Tokyo |
2022 | WILLIAM MORRIS, Tokyo |
2024 | Naruse Bijyutsu-Za, Tokyo |
Selected Group Exhibitions | |
1968 | “Fukui Art Exhibition” -Fukui Broadcast Prize |
1978 | “Space & Sensibility (Hakozaki Seminar)”, Yoshino Gallery, Tokyo |
“33rd Koudou Bijyutsu Association Exhibition”, Tokyo Metropolitan Art Museum, Tokyo | |
1979 | “Shutaro Tsuchioka Memorial Exhibition”, Takefu City Hall, Fukui |
1981 | “Exhibition of 13 Artists”, International Contact Gallery, New York |
1998 | “Japanese Contemporary Visual Art Exhibition ’98”, -Silver Medal, Aachen (Germany) - Maastricht(Netherlands) - Hasselt(Belgium) |
1999 | “Japan Now Art ’99 in Wien”, Haus Wittgenstein, Wien/“Exhibition of Brilliant Artists in Contemporary Art”, The Earth Museum, Tokyo |
“99-00・00-01・01-02・02-03・04-05”, Gallery HIRAWATA, Kanagawa | |
2000 | “Sea of Fertility - Exhibition of Elite in Contemporary Art”, Gallery Vinci, Gunma |
2001・02・03 | “Exhibition of Nowadays Rising Artists”, Gallery Volant, Chiba |
2002 | “Exhibition of Nowadays Selected Artists”, K’s Gallery, Tokyo |
2003 | “Exhibition of Face・Visage・KAO of New Century -30 Self-portraits-”, Tour Exhibition in Tokyo, Ishikawa, Kochi, Aichi, Hokkaido, Kanagawa “The Artists & Kyubi”, Gallery Kyubi, Tokyo |
2004 | “CONTEMPORARY ART -Japanese Style Space-”, Ginza Inoue-Garo, Tokyo |
2005 | “Adventurous Exhibition on Line”,Gallery Kyubi, Tokyo |
2006 | “CONTEMPORARY ART -Washi, its various expression-”, Ginza Inoue-Garo, Tokyo/“Blue Reider”, Gallery Art Point, Tokyo |
2007 | “ART HERE NOW”, Shonandai Garo, Kanagawa/“Korea International Art Fair (KIAF)”, Seoul |
2008 | “Art Singapore 2008”, Singapore |
2011 | "The Forests of Silence", YAMAWAKI Gallery, Tokyo |
2013 | "The 3rd Ota Biennale 2013", Gunma |
The 19th Anniversary Exhibition "Fu・To・In・So Exhibition" Court Gallery Kunitachi, Tokyo | |
2014 | "MY duo 2014 : Aya Takagi + Masayuki Inoue", Shonandai MY Gallery, Tokyo |
2015 | “The Two Exhibition: KAWABE Koichi / INOUE Masayuki”, Gallery Fu-ran, Hamamatu |
2016 | “The difference (A variety of shapes)" Gallery SHIMIZU, Yokohama |
2018 | “FOUR VIEWS” (Hiroki NAKANO・Takehiko KIKUCHI・Kazuko DATE・Masayuki INOUE) Naruse Bijyutsu-Za, Tokyo |
2021 | “SUMMER” , (Masayuki INOUE・Kyoko SATO・Kaoruko OMORI・Takehiko KIKUCHI・Kazan OGATA・Kunisa TAKEDA・Mitsuo YANARI) CHANGTING GAL LERY, Tokyo |
*A decade of endeavours since 1985, looking for his own abstract expression, using Ganpishi | |
Public Collections | |
The City Museum of Hasselt (Mode Museum), in Belgium Ganpishi The paper made from Wikstroemia sikokiana (Ganpi), a plant species in the daphne family, Thymelaeaceae. Ganpishi, along with Kouzoshi, is the most famous washi, the traditional Japanese hand-molded paper. Ganpi is difficult to cultivate and its bark is always gathered from the wild one; therefore, its supply is very limited and Ganpishi production is far less in quantity than Kouzoshi. As Ganpi fiber is as short as 5 millimeters in length, semi-transparent and glossy, the surface of the paper is very smooth and beautifully shiny. Because of the strong scent of Ganpi bark Ganpishi is said to be less susceptible to bright and has been used for document paper for permanent preservation. It is also well known that the missionaries sent to Japan in the Middle Ages used Ganpishi for Bible copying because it resembled Western parchment. -from Dictionary of Washi (Series Culture of Paper) published by The Asahi Shimbun Company- |
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